Distanceledelse: Sådan skaber du trivsel på distancen

Hvordan kan du som leder styrke motivationen og sikre trivsel hos medarbejderne, når I sidder på hjemmekontoret? Og hvordan sikrer du dig, at de er klædt på til at løse deres opgaver? Sammen med konsulenthuset Cabi klæder Ledernes eksperter i arbejdsmiljø og ledelse dig på til opgaven. 

12. marts 2021

Webinar om distanceledelse

Som leder kan du deltage i to gratis webinarer i marts, hvor du får viden om distanceledelse, og hvad du som leder skal være opmærksom på. Du kan også blive inspireret af medicinalvirksomheden Radiometer, der deler ud af deres erfaringer, do’s and don’ts, og hvordan de efter knap et år med distanceledelse holder gejsten oppe hos både ledere og medarbejdere.

Deltag i webinarerne og styrk din distanceledelse

De ændrede vilkår og restriktioner, som corona-pandemien har medført, har skabt et behov for en ny måde at lede på. Vi har allerede gjort os en masse erfaringer med distanceledelse af medarbejdere på hjemmekontorer, men udfordringen i dag er anderledes end under den første corona-bølge i foråret 2020.

Rigtig mange medarbejdere har arbejdet hjemmefra i lange perioder over det sidste år, og vi er nu ved at kunne vurdere, hvad der fungerer og ikke fungerer ved distanceledelse og distance-arbejde. Samtidig begynder vi at opleve en form for mathed og udfordringer med motivation, selvledelse og fællesskab.

På de to webinarer, som Lederne og Virksom afholder sammen med Cabi i marts, får du gode råd, værktøjer og inspiration til, hvordan du som leder kan gribe disse problematikker an.

TILMELD DIG WEBINARERNE

Webinar den 22. marts: Få viden om distanceledelse og trivsel

På webinaret mandag d. 22. marts kl. 15-16 får du viden om distanceledelse: Hvad skal du som leder være opmærksom på ift. dine medarbejderes trivsel, og hvilke overvejelser I bør have som virksomhed, når I arbejder på distancen? Konsulenter fra Cabi klæder dig på viden baseret på deres store erfaring i rådgivning af virksomheder i distanceledelse.

Tre ting, du får med fra webinaret:

  1. Anbefalinger til, hvad I skal skrue op og ned for på distancen for at have fokus på trivslen
  2. Konkrete redskaber, der kan understøtte fællesskabet og fokus på et fælles ansvar for trivslen
  3. Faglige inputs og viden omkring ledelse på distancen og særlige opmærksomhedspunkter

Tilmeld dig webinaret her 
Vær opmærksom på, at du via linket kun tilmelder dig arrangementet d. 22. marts. 

Program:

Kl. 15.00: Velkomst v. Lederne og Cabi
Kl. 15.10: Fagligt oplæg om distanceledelse med mulighed for spørgsmål undervejs
Kl. 15.50: Afrunding og opsamling v. Lederne og Cabi

Webinar den 25. marts: Få inspiration til din distanceledelse fra virksomheden Radiometer

På webinaret torsdag d. 25. marts kl. 15-16 gennemgår vi kort pointer om trivsel og distanceledelse. Herefter præsenterer Radiometer deres konkrete arbejde med at sikre trivsel og performance ved distanceledelse. Du hører deres overvejelser om forskellige initiativer, doe’s and don’ts og hvordan de efter knap et år med distanceledelse holder gejsten oppe hos både ledere og medarbejderne. 

Tre ting du får med fra webinaret:

  1. Konkrete erfaringer fra Radiometer med at sikre trivslen blandt ledere og medarbejdere, når den ene eller begge er på distancen
  2. Idéer og værktøjer til din egen indsats for at sikre trivslen hos medarbejderne
  3. Generelle ledelsesmæssige perspektiver på distanceledelse 

Tilmeld dig webinaret her 
Vær opmærksom på, at du via linket kun tilmelder dig arrangementet d. 25. marts.

Program: 

Kl. 15.00: Velkomst v. Lederne og Cabi 
Kl. 15.05: Pointer om trivsel og distanceledelse v. Cabi (opsamling fra møde d. 22. marts)
Kl. 15.15: Oplæg om konkrete erfaringer med hjemmearbejde v. Sarah Rødbroe-Thrane, Radiometer
Kl. 15.40: Spørgsmål til virksomhed. 
Kl. 15.55: Opsamling og afrunding v. Lederne og Cabi

Webinarerne hjælper dig også til at reflektere over, hvordan du i din hverdag på distancen kan være opmærksom på medarbejdernes trivsel og performance. Det handler ikke kun om, hvordan ”det gode digitale møde” skal afholdes, eller vigtigheden af at få etableret den gode hjemmearbejdsplads.

På webinarerne kommer vi ind på vigtigheden af struktur, og hvordan du som leder kan sikre trivslen for dine medarbejdere, selvom det måske er flere måneder siden I har ”set” hinanden. Vi stiller skarpt på spørgsmål som: 

  • Hvordan sikrer du sig som leder, at medarbejderne har det godt og trives trods omstændighederne? 
  • Hvordan kan du som leder skabe og styrke motivationen og fællesskabet for medarbejderne, når I sidder på distancen? 
  • Hvilke initiativer kan du tage i dag og hvad kan du gøre på længere sigt for at styrke fællesskabet på distancen? 


På webinarerne får du faglig viden og erfaringer fra konsulenter og konkrete initiativer fra virksomheden Radiometer, der siden første bølge af corona udelukkende har arbejdet hjemmefra.

Webinarerne er gratis og målrettet arbejdspladser, hvor enten du som leder eller dine medarbejderne helt eller delvist arbejder hjemmefra.

Vær opmærksom på, at du skal tilmelde dig webinarerne separat. 

Få hjælp af vores rådgivere

Målrettet forretningssparring

Når du møder forretningsmæssige udfordringer eller dilemmaer, står vores erfarne rådgivere klar til at sparre med dig omkring din og virksomhedens situation.

Sparring til forretningen Juridisk rådgivning
ledelsesraadgivning

Når din virksomhed vokser, kan du møde udfordringer i forhold til ansættelse og ledelse. Vi står klar som din udenforstående sparringspartner.

Personalejuridisk rådgivning Ledelsesrådgivning
personlig afklaring

Som selvstændig, kan der opstå udfordringer som kræver en personlig afklaring. Vi kan hjælpe dig med at få vendt dine muligheder og skabe handlekraft.

Sparring til personlig afklaring